Adphorus – Cihangir Ofisi

Adphorus kimdir? Neler yapmaktadır?

Adphorus, bir seyahat pazarlama platformudur. Uzmanlaştığı alan olan seyahat pazarlaması konusunda, ürettiği yapay zeka sistemleri ile müşterilerine Facebook ve İnstagram reklamlarında destek vermektedir. Facebook'un Türkiye'deki sayılı pazarlama partnerlerinden biridir. Müşterileri arasında Trivago, Kayak, AirFrance, NH Hotels, ve Traveloka gibi firmalar bulunmaktadır. 

Adphorus ofisinin bulunduğu binanın mimari özellikleri nelerdir? Ofis kaç katta kaç metrekareye yayılıyor?

Adphorus’un bulunduğu bina Cihangir bölgesinde, yeni yapılaşma gösteren modern yapılardan. Bina Cihangir’in çarpık kentleşmesi içerisinde sahip olduğu büyük bahçesi ile saklı bir hazine sunuyor. Yapı toplam beş kattan oluşuyor. Binanın üst üç katında konut işlevi oluşturulurken, alttaki iki kat ofis alanı olarak düşünülmüş. Konut alanı olarak kullanılan katların dış cepheden ahşap ile giydirilmesi, ofis alanlarının farklılaşmasını sağlamış. Girişteki iki kat Adphorus’un ofisine ev sahipliği yapıyor. Bu alan toplam 300 m2 den oluşuyor. Binanın bulunduğu arazideki kot farklılıkları, binanın yan tarafında planlanmış. Burada kotlar arasında merdivenler ve farklı kotlarda bahçeler oluşturulmuş. Bu kot farklılıkları, ofisin iki katına da ayrı giriş imkanı sağlıyor.

Firmanın proje başlangıcındaki talepleri nelerdi? Proje kaç ayda tamamlandı?

Firma bu proje ile ilgili bize ilk ulaştığında, mekanın eksiklerinin giderilmesi ve ofis kullanımı ile ilgili işlevsel çözümler talep etmekteydi. Bunun haricinde ofiste bulunan işlevsiz odalardan birinin toplantı odasına dönüştürülmesini istiyorlardı. Kendilerine bunların yanında şirketin kurumsal yapısını ve enerjisini yansıtacak bir mekanın fazla bütçeler ayrılmadan gerçekleştirilebileceğinden bahsettik. İstenen toplantı odasına bu doğrultuda bir tasarım çalışması hazırladık. Yaptığımız çalışmadan etkilenen şirket, tamamen yeni kurumsal kimlik çalışması ve bu doğrultuda hazırlanmış bir ofis mimarisi oluşturmaya karar verdi.

Hazırlanan kurumsal kimlik ile şirketin ilk olarak talep ettiği işlevsel özelliklere uygun, yeni bir tasarım hazırlandı. Tüm uygulama şirketin çalışma alanlarına müdahale edilmeden, bölge bölge uygulandı. Tüm uygulama yaklaşık iki buçuk ay gibi bir sürede bitirildi.

Proje sürecinde yapılan tadilatlar oldu mu? Ofis genelinde nasıl bir yerleşim planı kurgulandı?

Ofis alanının mevcut mimari yapısı planlanan işleyiş şemasına uygundu. Bu sayede, herhangi kaba uygulama yapmamıza gerek kalmadı. Mekanların aydınlatma planları çizildi. Ofisteki elektrik tesisatı yeni projede belirlenen yerleşimlere ve aydınlatma planına göre yenilendi.

Ofisin yerleşim planını oluştururken, 2 katlı olmasından oldukça faydalandık. Adphorus, enerjik yapısı ve çalışanları arasındaki samimi ilişkileriyle gerçekten farklı bir şirket. Şirketin kurucusu, çalışma alanındaki iletişime ve çalışanların aralarındaki sosyalleşmeye çok önem veriyor. Bu, yerleşim planını oluştururken ana stratejimiz oldu. Ofisin alt katını ve bahçesini çalışanların bir arada çalışabilecekleri ve aynı zamanda sosyalleşebilecekleri bir alan olarak tasarladık. Bu alan içerisinde şirketin mevcut çalışma kollarını gruplayarak yerleştirdik. Çalışma alanlarının ortasında bir toplantı ve aynı zamanda sosyalleşme alanı ile bu grupların buluşmasını sağladık.

Ofisin üst katı ise, alt katından ayrı girişi bulunması sayesinde müşterilerin ağırlanabileceği, toplantı alanlarının bulunduğu yönetim alanı olarak kurgulandı. Şirketin kurucusunun odası ve mali işler odası da burada konumlandırıldı. Bu sayede müşteriler ile çalışma ekibinin bağlantısını keserken, aynı zamanda yapıda bulunan ve alt çalışma alanın görülebildiği galeri boşluğu sayesinde, şirketin gerçek gücünü, yani çalışma ekibini de sergileme imkanı bulduk.

Adphorus ofis tasarımının işin dinamik doğasına uyum sağlayabilmesi için hangi özelliklere sahip olmasına özen gösterildi?

Adphorus’un yer aldığı sektör, dinamik yapısıyla devamlı yenilikçi ve farklı olmayı gerektiriyor. Yeni fikirler ise yaratıcı ve rahat ortamlarda gelişebiliyor. Bu nedenle ofisi tasarlarken; çalışanların bir araya gelebilecekleri, sosyalleşebilecekleri bölgeler oluşturmaya özen gösterdik. Bu konuda şirketin yapmış olduğu ofis seçimi de çok önemli bir rol oynuyor. Adphorus’un ofisinin bahçeli olması, ofis alanlarının geniş ve rahat bir alana yayılmış olması ve hatta bahçesinde havuz olması, ofisi çalışanların çalışma saatleri dışında bile vakit geçirmek isteyecekleri bir yer haline getiriyor.

Ofisin, yaratıcılığı tetikleyici ve rahat olması biz ve müşterimiz için çok önemliydi. Çalışanların çalışma alanlarını sevmeleri ve mutlu olabilmeleri için tasarım çalışması öncesinde, çalışanların ihtiyaçları ve istekleri soruldu. Çalışma alanlarının çalışanlarca benimsenmesini sağlamak için duvarlarda adphorus logoları haricinde çalışma gruplarını temsil eden özel logolara yer verildi. Mekanlar çalışma gruplarını temsil eden özel renkler ve grup çalışmasını temsil eden illüstrasyonlar ile tasarlandı.

KATEGORİ
Ofis
SORUMLULUK
Tasarım, Projelendirme ve Uygulama
LOKASYON
Cihangir
MÜŞTERİ
Adphorus Marketing Science
TARİH
2017

Adphorus - Cihangir Ofis (1)

Adphorus - Cihangir Ofis (2)

Adphorus - Cihangir Ofis (3)

Adphorus - Cihangir Ofis (4)

Adphorus - Cihangir Ofis (5)

Adphorus - Cihangir Ofis (7)

Adphorus - Cihangir Ofis (8)

Adphorus - Cihangir Ofis (9)

Adphorus - Cihangir Ofis (10)


Sosyal Medyada Bizi Takip Edin
Yenilikler ve E-Bülten için abone olun

Copyright 2018 - usdesign bir Usluduran Mimarlık İnşaat San. Tic. Ltd. Şti. markasıdır.